Bygga Plattformar – Inte Innehåll
Vad har Uber, Facebook, Alibaba, Airbnb och Seekly gemensamt?
Förutom att samtliga är grymma företag med fantastiska idéer på hur man kan göra världen till en bättre plats att vara på – de skapar inte innehåll utan tillhandahåller ”endast ”plattformen!
Detta leder till att användarna själva står för innehållet – de väljer hur de vill använda produkterna och hur dessa ska skapa värde för dem. Företagen eliminerar alltså risken för mismatch mellan vad marknaden vill ha och vad deras produkter innehåller eftersom marknaden själv skapar produkten.
Webbhjältarna har haft den stora äran och glädjen att arbeta med flera spännande Startups i jönköping med att bygga Appar, hemsidor och webbutiker. Det de alla har gemensamt är precis som de tidigare nämnda företagen – de försöker inte skapa färdigt innehåll, utan vill bygga plattformar för människor att själva skapa.
Har du en idé som kommer göra det enklare för människor att skapa sitt eget innehåll – hör av dig till oss så gör vi verklighet av den!